Anak2 mummy sayang

Monday, August 17, 2009

Ramadhan Datang Lagi...

Alhamdulillah...

Panjang umur kiter dapat berjumpe lagi dgn bulan yg mulia ni..thn ni first ramadan aku bersame hubby..Alhamdulillah berkat kesabaran akhirnyer kite dpt celebrate ramadan same2 thn ni..kalau di imbas blk..before ni..kalau bln puase plg x thn kalo blk umah..mkn x hingat mak masak..kumpul adik beradik mmg best..last year ktrg gathering sempena ramadhan kat satu majlis anjuran ABIM kut kalo x salah..sambil derma sambil mkn..ayam tergolek2 depan meja x hingat..thn ni first ramadhan di rmh mertua..next week merdeka cuti ktrg blk kedah pulak..sumer akan blk kg for sure sgt meriah..x sbr..

Aku n hubby suke gak borak2 zaman kecik2 puase dulu..my hubby mmg honest berpuase x mcm aku..kecik2 dulu aku suke betul curik2 mnm air paip kar surau..igt zaman kecik2 dulu rase sedey pulak..xdpt kembali lagi ke mase dulu...skrg semua dah lain..dulu rase tiap kali ramadan hapi sgt..wlopon kecik lagi...sbb ayah aku dulu keje dgn TNB so mase ktrg mmg di kuarters la..happening giler bln puase..plg srnk tarawikh..lepas tarawikh mkn kat surau..ikut turn umah masak..igt lagi waktu turn umah aku..mak buat mee sanggul..xtau kat sini ade tak..aku excited giler..dr ptg tlg mak bile mlm, org belum abis tarawikh aku dah stop solat gi sibuk2 distribute mknn kat kwn aku..haha mak abes solat jer aku kena marah..sampai x ckp mknn dek kerane aku dah distribute awal2..

lps tarawikh msg sibuk dgn bng api..dulu best x mcm skrg..bley main bng api mercun time dah dkt nak rayer..meriah rmah dgn bunga2 api..mgkn jgk waktu tu aku msh kecik lagi so rase fun la main..skrg dah besar x syok....tp skrg dah dewase ni kena pk lain pulak..dulu b4 kawen aku slalu bgn tmn mak msk sahur..x sampai ht tgk mak msk srg2..dulu form 4 br aku msk asrama..tp aku tmn mak bwk bantal..aku tdo kat dapur dgn bantal selimut slumber...mak x mrh pun abes msk die kejut aku..aku tkg kejut yg lain..plg mls tlg sahur b4 kawen Kak Een hahaha jgn mrh yer..Dah kawen dah berubah..sronok gak bgn sahur ramai2..

Skrg dah kawen,aku pulak pgg tggjwb nak bgn siapkan sahur untuk my hubby..aku xboleh x sahur..mula la nak migrain kalo x sahur..last year aku xthn sgt migrain smp ayah suh bukak puase..tp dah ganti yer..tp maklumlah org keje xkan nak bgn sahur masak..mak bolehla house wife..hehe aku msk awal byk2 time bkk puase..terus j nak pnskan sahur..kan senang..hmmm x sbr nak tgg puase..lps sahur elokla kite curik2 buat tahajud 2 rakaat..bkn aper,kalo tgg time lain,bkn sng nak bgn pagi bertahajjud..moga kali ni aku n hubby dpt tgktkan ibadah msg2..pahala org dah kawen lg byk kan kalo beribadat haha cpt2la kawen kwn2 ku kat luar tue yer..

Oklah..penat dah menulis..hari ni petang da xde class..rest..esok konvo..knape tah xde mood nak konvo kali ni..maybe because dah 2nd time..x excited mcm awal2 dule..ok Salam Ramadhan untuk semua....

4 comments:

FaZiLa said...

huweeeeiiiii...smpena bln ramadhan ni, ko doakanlah kami yg masih mencari2 ni dipertemukan ngn jodoh kami yer..aku pon nk pahala bnyk mcm ko gk..heee..
slmt berpuasa utk korang :)

yana said...

InsyaAllah...sumer org ade jdh msg2..aku rase maybe coz ko tu kan muke ala2 budak umor 20 thn so kalo lmbt sket pada aku pun xkisah..stay awek muda aper..doakan krg cpt naik plamin..ina pun same tu dah xsbr2...!

ummi afifah said...

xcuse...bile pula i malas teman mak msk sahur ni?? seingatnye i yg rajin berbungkus tido kat dapur... u yg selalu malas mkn sahur.. mmg best tul.. tp dr form 1 dok hostel takde byk pengalaman bermanja dgn mak.. u tu lain ye... slmt berpuasa.. i cuti seminggu lagi..

yana said...

ceh..sungguh dengki dgn cikgu2 sekelian..asek cuti jer mcm mane la bdk2 nak maju..huhu..tpu!!!!malas dulu2..