Anak2 mummy sayang

Wednesday, June 17, 2009

Ujian lagi..

Salam..

Ujian dtg satu per satu sampai satu tahap tu aku rase mcm Ya Allah,apelah dosaku hingga aku di uji begini..tp aku sharusya tabah menghadapi semua ini..walaupun byk dugaan yg aku hadapi especially saat2 aku nk di ijab kabulkan hinggala skarg,dugaan org berdarah manis ni mmg diduga betul..tp aku harus bersyukur pada-Nya,dgn adenya suami aku disisi ckp membahagiakan dan membuat aku kembali bersyukur pada setiap dugaan yg aku hdpi skrg..

B4 akad nikah ujian tesis aku yg x abis2 buat aku rase smp tertekan sgt..bygkanlah..mlm nak naik bus,ukm sempat lg bgtau last date anta jilid tesis isnin7 Jun 09..aku nikah 6 Jun 09..Ukm inform,3 Jun 09..tension betul waktu tu, Allah saje yg tau..aku siap ngs kat blakang stor fakulti sains matematik lagi pk kan hal ni..nasib baik time tu ader ina yg tlg calm down n settle kan some part aku yg tak settle..Tp rupe2nyer aku dpt tahu last anta act 12 Jun 09..bengang dan sbr aku siapkan tesis..masalah nak ukur satu hal..asyik kena reject jer..

HAri Sabtu 13 Jun, kakak aku dr Ipoh dtg..abg ipar aku dtg outstation kat cyberjaya..nak dijadikan citer,students aku exam on d same date..At 10..drg call aku pgl aku..aku msk bilik bos kena mrh giler truk coz students kuarkan soalan dr hall..drg nak back soalan..tp mmndangkan waktu tu aku dgn my sister, aku lmbt smp ke opis..sedih giler..yg aku geramnyer..students dah msk hall..after 5 mnt ader 2 ekor students kuarkan soalan..so wut??nape nk tkr soalan br..yg kat dlm dah jawab soalan kan..go on jer la..GK betul management aku..sedih x tau nak ckp..At 1, abg pick me up then terus ke rumah my mother in law..Aku blum smpt mkn pape..sggah mc d kat umah abg..mama keje sabtu..sampai kul 3.30 terus tdo..bgn 4.30..Ahad migrain x hingat..tp saje xnak bgtau org..abg jer tau so,kul 2.30 dah ajak abg chow..kcyan jgk dgn my sister in law yg tgh msk bubur kcg..tp sorry sgt xthn lagi..smp putrajaya kul 3.10 anta adek ke Alam Shah..then blk umah tdo..abg kejut semayang asar same2 kul 5...

Sambung tesis,At last on, 15 Jun 09 aku berjaya jgk anta tesis (rupenyer msh bole anta=( huh). Habis jer tesis aku rush blk LimKokWing..Selalunyer abg anta aku, tp hr ni bcoz nak gi ukm aku drive..Pukul 5 hati x tng..nak slt asar ke tak..xpe la blk umah dulu lgpun umah dekat..br jer kuar tgh kat jln straight LimKok Wing ni, ader pulak kete plat no BHU*** cess dgn x bg pape isyarat terus kuar dr parking dgn lajunyer langgar aku..nasib baik pki seat belt..aku terhentak sket..terkejut hny tuhan yg tahu..aku tkt sgt smp x kuar kete..aku call husband suh dtg..nsb baik ofis my hubby cume 5 mnt..die dtg dgn Jeri..aku rase lega..He calm me down..aku rase krg sket tension tp msh shock..Abg ckp Jeri siap stand by pgg kayu nak hentam bdk tu..nsb baik bersbr..pastu g police report settlekan insurance..bdk tu suap sarjan..mcm aku x tau..tp mls nk pk lagi..die xnak ngalah, lgpun dah suap sarjan so last2 seri..msg2 claim insurance sendiri..

Aku msh rase shock hr ni..pkkan budak tu n sarjan yg kena bribe..gile x jujur polis skrg..br aku terpk skrg biler jd hal mcm ni, org2 yg x buat jahat walaupun x bersalah tetap jd mgse jgk..abg baju merah tow truck tu pun same..kena suap ker???lantak krg la..xpe..aku redha kalau betul bende ni terjadi, sarjan, abg bju merah, jwb la esok di Padang Masyar..biarla aku x dpt hak yg ptt aku dpt..asalkan aku x langgar hukum haram yg ditetapkan-Nya..Aku cuma berdoa semoga, dugaan yg aku lalui ini dpt aku hdpi seikhlas setabah ht..semoga dengan kesabaran ini, ade hikmah disebaliknya selepas ni..Aku masih menunggu lagi..hari esok..aper akan terjadi..tp aku bersyukur pada-Mu Ya Allah..kau telah kurniakan aku suami terbaik yg banyak membimbing aku mensyukuri setiap kurniaan mu..menjadi hamba yang lebih patuh pada Mu Ya Allah..

2 comments:

ummi afifah said...

bkn takat darah manis je diuji..darah masin ni pun.. itulah hidup..tiap2 hari ada ja ujian... kalau sabar dapat bonus.. kalau nak bandingkan ujian i ni lg la byk ujian..rasanya akan tertanggung sampai le akhir hayat..

tapi sakit hati gak dgn bdk kurang ajor tu... teruk ka kereta?.. tension tul sbb bdk tu still akan dijumpai dlm tu..

b**** betul management u.. Cha ya nun alif kot...

yana said...

haha bkn..alif nun dal alif ya...teruk gak keta tp insurance suma la..thn dpn byr insurance x trn la..afifah sihat ka?dah pakai tikar nombor tue?huhuhu amikla gmbr..ka tgl kat kedah..