Anak2 mummy sayang

Monday, October 12, 2009

Nikmat ketika Sihat..

Alhamdulillah...Syukur atas kurniaan yang tdak terhingga sampai skrg ni..waktu perit yg aku lalui beberape minggu ni byk ngajar aku erti menghargai hdp ini..maybe sbblm ni kiter byk lalai..tp bile da skt br nak igt ape yg kiter pernah buat waktu sihat..ape ibadah yg kita krgkan waktu sihat..pengalaman satu minggu di hospital pun x mungkin aku lupakan..

Saat2 aku disrorong ke bilik operation di temani mama..mama masuk bilik opearation aku rase sedikit tng..mak n abg tgg di wad..mak pun sepanjang operation bace yasin dan solat hajat utuk aku..waktu aku disorong abg takde..aku tau mgkn die sedey tgk aku kena srg ke bilik bedah..mcm manepun pengalaman ni mmg x dpt aku nak lupe..sebelum masuk blk operation mama suruh aku selawat banyak2..waktu 2 hanya Allah yg tau perasaan aku..aku sebak takut pkkan kemungkinan yg dtg..tp aku kuatkan semangat..aku diberi spinal epidural..sakit sket la..tp pas tu aku di beri ubt tdo trus laloq x ingat..dah sdr jer aku di wad..lega sangat...Alhamdulillah opeartion berjaya...

proses recover dr kesan bius mmg perit..asyik muntah jer aku..tmbh dgn preggy lagi..2 minggu tepat br aku dpt tgkkan kepala dgn jayanya..Alhamdulillah skrg aku dah boleh menaip..bole mkn dgn berselera skali..teringat satu mlm d hospital..aku xboleh tdo..pukul 2 bangun hati rase kosong..teringat suami di rumah..mak disebelah..aku asyik pkkan dosa2 yg aku dah lakukan..kdg2 aku terpk..Allah masih sygkan aku ker???Banyak dosa yg aku xsdr,pada mak ayah,kwn2..Mak bangun terjaga terus nasihatkan aku..Ini ujian bahagian yg harus aku lalui..Terima dgn tabah anggapkan sakit ini penghapus dosa2ku...Aku mula sedar..noktah hidup bkn berhenti di sini..yang abadi di sana menanti..

Ya Allah, seandainya dugaan Mu ini penghapus dosa2ku..aku redha ya Allah..Senangkan perjalananku menuju syurga Mu..kuatkan aku menghadapi dugaan mendatang..Selamatkan aku dari terpesong dr redha Mu..peliharalah aku, kandunganku dan keluargaku....Ameen...

4 comments:

ummi afifah said...

smg cepat sihat... setiap hari nyawa yg dipinjam Allah adalah ujian darinya.. seglanya akan disoal kelak.. bersediakah kita?? kekadang dunia mealpakan kita... dgn masalah silih berganti mengganggu fikiran sehingga kita lupa akhirat yg perlu lebih dirisaukan... semoga Allah mengampunkan dosa kita. InsyaAllah...

yana said...

Tula..kalau x sakit x ingat semua ni..skrg br rase hdup ni pinjaman jer..sabtu ni bus kul bape?,msg..

FaZiLa said...

uik..terkedu aku baca entri ko nih..huuuu..yg sebak, makin sebak..hehehe...

apepon, hrp ko trus tabah dan trus sihat..jg diri n baby tu k :)

kami pon sntiasa ada di sisi mu..

yana said...

thanx a lot..mmg pas skt ni terharu dgn kwn2..baik sgt kwn2 aku sumer..