"kekasih pilihan Allah akan dihadiahi dugaan hebat tanda kasihNya, jalanNya dihias dengan duri-duri luka, tidak dibiarkan lena dalam nikmat yang melimpah, tapi dihidangkan keperitan susah payah yang tiada sudah..namun, bukankah telah dijanjikannya dalam kalamNya yang mulia, setiap kesusahan pasti ada kemudahan..Setiap kesusahan pasti ada kemudahan.."
Anak2 mummy sayang
Tuesday, February 10, 2009
'Arithmetic'
Monday, February 9, 2009
SunYi....
Wednesday, February 4, 2009
10 ThInGs I LoVe AbOuT hiM...
I love him because......
1) He is my first love since I never fall in love with anyone else including 'the monkey love'...=)
2) He respect me the way I am...never raise his voice to me...even once=)
3) He always there when I need someone to hold me...He is d best dlm 'memujuk'=)
4) Everything I want, he will try his best to fulfil it..recently last nite..He buy me the 'pario skirt' that I want soo much.. =)
5) He is my financial consultant eventhough sometimes I didn't listen to him..sorry babe...=)
6) He is an engineer...=)
7) He looks so cool when he drive...=)
8) He cares a lot about his family especially his mama...I can see how responsible he is in this...=)
9) He always thinking bout our future family..to have a comfortable life...to have our dream family car...to go holiday every year....and even thinking bout our future kids..lalala gatai no..=)
10) The most important is...He loves me soo much..I am his first and last love (according to him=)...
Hmmmm...For him...fairuz aka ayoz aka abg...Cant wait this 050609...to be a faithful wife for you honey...to built our dreams together sayang..kuikuikui jiwangnyer pg2 ini...lalalalala...=)
Monday, February 2, 2009
2nd day at LKW...
Tuesday, January 20, 2009
"RAPUH"
sgt suke dgr lagu ni..biler dgr lagu ni trase sgt..cube2la dgr mesti trase sgt dlm hati..terase x sbr sgt nak ubah hidup jadi seorang yg lebey baik..lebih berilmu..lebey kepade menjadi seorg wanita yg penuh dgn kesempurnaan..walaupun hakikatnyer kesempurnaan itu tak ade pd kiter yang sememangnye hanye bertarafkan hamba, tp x salah kalau kiter mencari jalan kearah kesempurnaannyer..semoge thn baru ni bkl menjadikan titik perubahan dlm hdupku ke arah yg lebih sempurna..menjadi seorg hamba yg lebih bersyukur pd Mu..menjadi anak yg tak pernah melukakan ht org tua..yg penting menjadi seorg isteri yg penuh ketaatan pd suamiku..menjadikan perkahwinanku suatu bahtera yg xmungkin roboh walaupun ombak yg kuat menghempas sisinya..namun yg terase hanyela desiran angin yg bakal menjadikannya hanyut kearah keredhaanMu..semoga kebahagianan di dunia ini bakal menjadi permulaan bg kebahagiann di syurgaMu..ameen =)
Opick - Rapuh
detik waktu terus berjalan 
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan
seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup
meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu
maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta
detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu
Sunday, January 11, 2009
Wednesday, January 7, 2009
antare kerjaye dan keluarge..
tetibe j rase nak luahkan something..dr semalam rase x shat..migrain..semalam ikut abg mkn ngn fmly kat res. nelayan tt kl..ermmknn best but rase x seronok sgt..sbb rase migrain ni so nak mkn pn xde mud..rase mcm lost jer..hr ni dtg keje lmbt..still thinking of the LKW offer..pk kan duit rase nak..pk kan sibuk ntahla..maybe kalau aku kesane aku jdk mcm officer...xde la live as lecturer sgt..tp hrp sgt cbuk aku nnt x dela smp terabai fmly..susah as women we ve to chose between fmly n career..which one shud we give our best commitment..but as for me..i wud choose my family kut..aku ni bkn jenis career women sgt..aku lebey kpd family..biarla suami aku nnt yg strive for the highest salary or wutever la..for me..ckp la gaji takat 4,5000 jer..xlrt nak kejar..setakat 4000 pun aku dah satisfied..buat ape duit byk tp fmly terabai..hmmm aku da plh lect field so terpaksela nak kena smbg phd pulak lps ni..but dgn support from abg,fmly insyaAllah in 3 years time aku nk amik phd..waktu tu da 28 thn..kalau bole b4 30 aku nak ade phd..hmmm..ape yg aku dpt skrg,aku bersyukur sgt..Allah knows better than me..xsangke tetibe LKW call dlm mase aku da pts hrpn nak ke sane..ape2pun, aku serahkan pd takdir aku..skrg byk sgt nak pk..my project paper..my wed..huh..penat..